سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
برگزاری گردهمایی علمای شیعه و سنی هفته وحدت در کرمانشاه

حوزه/ سی و ششمین همایش بزرگ وحدت به مناسبت هفته وحدت و با شعار «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم»، در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت، سی و ششمین همایش استانی با شعار «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم»، صبح امروز با حضور سخنران ویژه همایش حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور بنگلادش در مجتمع فرهنگی هنری انتظار برگزار شد.

در این گردهمایی که نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمانشاه، امام جمعه پاوه و دیگر شهرهای اهل سنت استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از علما و بزرگان اهل سنت و اهل تشییع و مسئولان استان حضور داشتند، ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه و محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه به ایراد سخن در خصوص اهمیت موضوع وحدت در جامعه اسلامی، از منظر قرآن، اهل بیت(ع)، امامین انقلاب و خطرات پیش رو پرداختند.

گفتنی است ستاد بزرگداشت هفته وحدت، گردهمایی علمای اهل سنت و شیعه و بیش از ۲۰ برنامه در شهرستان‌های استان و برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور صاحب نظران، دیدار با خانواده شهدای اهل سنت، محافل انس با قرآن، اعزام مبلغین اهل سنت و شیعه به نقاط تلفیقی استان، سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه و جشن‌های متعدد در فضاهای عمومی هم از دیگر برنامه‌های مرکز اسلامی استان کرمانشاه خواهد داشت.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد که بخشی از این جمعیت در منطقه اورامانات در شمال غربی استان و همچنین در شهرستان‌های سرپل ذهاب، دالاهو و قصرشیرین در غرب استان اهل تسنن هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha